14 Redenen om de verkoopstylist in te schakelen
1. Omdat je graag het maximale uit je huis wilt halen. Je huis verkopen in deze woningmarkt is geen kunst, je huis verkopen voor de beste prijs, dat is de kunst.
2. Omdat jezelf niet objectief naar je huis kunt kijken. Je zal je persoonlijke smaak even opzij moeten zetten. De verkoopstylist kijkt door de ogen van een potentiële koper, waardoor je een brede doelgroep aan zal spreken op Funda.
3. Omdat je huis er dan (nog) aantrekkelijker uitziet. Het zal opvallen tussen andere huizen die worden aangeboden. Zeg nou zelf, voor welke foto wordt jij enthousiast? Ga je kijken bij het huis op foto 1 of liever bij foto 2?
4. Omdat je wilt dat je huis groter lijkt doordat het een lichtere en rustigere sfeer uitstraalt. Precies wat de kijker wil zien
5. Omdat je simpelweg zelf geen verstand hebt van stylen, zichtlijnen en focuspunten. Deze punten zijn juist cruciaal om een kijker enthousiast te maken voor een bezichtiging. Het zijn soms hele kleine dingen die een ruimte veel meer sfeer geven. Zelfs in het kleinste kamertje van het huis.
6. Omdat het meer oplevert dan dat het kost. Verkoopstyling loont. De ervaring leert dat het zich dubbel en dwars terug verdiend.
7. Omdat je per ruimte leert wat je wel/niet moet aanpakken. Je snapt zelf wel dat de "rommelkamer" opgeruimd moet worden, maar zie jij het verschil wanneer je de kamer een slaapfunctie geeft? De verkoopstylist weet precies waar de potentiële koper het meest behoefte aan heeft.
8. Omdat je ontzorgd wilt worden en het niet allemaal zelf hoeft te bedenken. Een huis verkopen is een hele onderneming. Er komt veel bij kijken. Hoe fijn is het om in zo'n hectische tijd hulp te krijgen van een professional.
9. Omdat de verkoopstylist weet waar kopers voor gaan "vallen" Met slimme trucs zet de verkoopstylist jou huis in de spotlight door gebruik te maken van trends die aanslaan.
10. Omdat jezelf niet handig bent om kluswerkzaamheden te verrichten in bijvoorbeeld een huis dat al leeg staat en het daardoor oubollige eruit ziet. Iets waar de kijker niet echt warm voor draait. 70% van de kijkers kan niet door andermans inrichting heen kijken.
11. Omdat jezelf niet de juiste accessoires hebt. Veel verkopers hebben veel persoonlijke spullen als accessoires in huis. Wanneer ze hun huis gaan opruimen, blijkt dat ze amper accessoires hebben die overblijven. De verkoopstylist gebruikt vaak geen tirelantijntjes , maar gaat voor groots.
12. Omdat het verbluffende verkoopfoto's oplevert. Je zal trots zijn op het eindresultaat en durft ze ook met trots te delen op social media, waar je zeer waarschijnlijk alleen maar lovende woorden over zult krijgen over je huis.
13. Omdat je indruk wilt maken op Funda zodat je meer bezichtigingen krijgt. Je wil dat jou huis eerder en beter wordt verkocht dan die van de concurrent
14. Omdat jij niet elke dag een huis verkoopt en de verkoopstylist veel meer ervaring heeft met het verkoopklaar maken van een huis en precies de do's en dont's weet.